Bewegen om gezond te blijven

Het antwoord is ‘nee’. Vele factoren spelen namelijk een rol: erfelijkheid, milieu, omgeving enzovoort enzovoort. Wat je wel kunt doen om de kans kleiner te maken, is je leefstijl aanpassen. Met ‘leefstijl’ bedoelen we gezonde voeding, voldoende beweging en een gezonde geest.
Welke voedingsstoffen zijn van belang om te verminderen?

– Beperk de inname van rood vlees
– Voorbewerkt voedsel. Het is van belang om in zout geconserveerde, gezouten of zoute voedingsmiddelen te vermijden. Mensen gebruiken over het algemeen te veel zout, en dan ook nog bewerkt zout. Goed zout is onder meer Keltisch zeezout en Himalaya Zout. Deze vormen van zouten bezitten nog alle mineralen dat zout van nature in zich heeft.
– Gebruik geen voeding met witte suikers en witte meelproducten, een voedingsbodem voor celdeling, schimmels en een vermindering van afweer.

Beweging

Naast een gezond voedingspatroon van minimaal 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes is ook beweging een gezonde factor. Beweeg minimaal een half uur tot 3 kwartier per dag achter elkaar. Gewoon in een rustig tempo lopen of fietsen is voldoende. Verder is een gezonde geest van belang. Ook hier helpt dagelijks bewegen in. Denk ook eens aan yoga of een ontspanningsmeditatie. Dit neemt de stress van het dagelijks leven bij je weg. Hierdoor creëer je een gezonde geest in een gezond lichaam en ontstaat er een natuurlijke balans. Soms is dat moeilijk om alleen te doen of alleen te starten. Je bent welkom in mijn praktijk om de balans weer in jouw leven terug te vinden.